Рюкзаки Kelty, намети і спальні мішки цієї компанії, є частиною американської культури, як Harley-Davidson, McDonalds та інше. Це культовий американський бренд, родом з Боулдер (штат Колорадо) - самого серця Скелястих гір, компанія створює спорядження для пригод з 1952 року і стабільно вдосконалюється. Асортимент Kelty включає намети, спальні мішки, туристичні та спортивні рюкзаки, меблі і аксесуари для кемпінгу. Основна ідея виробника - створення інноваційного продукту, який буде в той же час простим у використанні, зручним, надійним і довговічним.
Компанія була заснована Ашером Келті (Asher "Dick" Kelty), який став одним з перших створив і почав продавати по всьому світу Kelty travel backpack. Він вважається винахідником рюкзака однойменного бренду Kelty, в основі якого була алюмінієва рама. Ідея створення такого рюкзака виникла в 1951 р, під час походу в горах Сьєрра Невада. Він зауважив, що його друг вставив дерев'яні опори свого рюкзака в кишені брюк, тим самим передаючи значну частину навантаження на стегна, що дозволяло йому тримати спину прямо і рухатися з великим комфортом. Після повернення додому, Келти почав створювати рюкзак з нейлону і легкої алюмінієвої трубки, додавши поясні ремені з м'якими лямками для розподілу основного ваги на ноги. Дуже скоро всі друзі-туристи почали просити його зробити схожі рюкзаки і для них, і Kelty вирішив виробляти для продажу.
У США Kelty чи не головні ветерани індустрії туристичного спорядження, які стояли у її витоків. Компанія працює вже без малого 70 років - з 1952 року! Її історія почалася з «гаражного» виробництва. Власник столярної майстерні і захоплений турист Дік Келти почав самостійно виготовляти туристичні рюкзаки - для себе і на продаж. Він особисто проектував і варив рами, а його дружина Нена кроїла і шила для них мішки, пояса і лямки. Після Другої світової війни на складах залишилася маса незатребуваних армією США матеріалів, які хлинули на цивільний ринок, - тонкий парашутний і міцний балістичний нейлон, алюмінієві пряжки, особливо міцні нитки та інше. Сам Дік Келти до і під час війни працював на авіазаводі Lockheed, де познайомився з алюмінієм, який в ті часи ще не був широко поширений в цивільному побуті. Швидше за все, знання властивостей цього металу і підштовхнуло його варити з нього рами своїх рюкзаків.
Індустрії туристичних рюкзаків в США почалась з 1950-х , до цього її просто не існувало. У походах використовували або Самош, або армійське спорядження. Тому рюкзаки Келти стали проривом, а кожен їх елемент - серйозним нововведенням. Дік вручну гнув трубки і пластини з авіаційного алюмінію, щоб вони прийняли анатомічно зручну форму, Нена щільно набивала м'які плечові лямки і зшивала грубими нитками водостійкий нейлон. На виході виходив туристичний рюкзак, який не мав на той момент аналогів ні в США, ів світі. Перші рюкзаки Kelty на ті часи коштували теж чимало - цілих 24 $, що еквівалентно сучасним 255 $! Тобто на рівні цін сучасних туристичних рюкзаків середнього обсягу з числа моделей високого класу.
Продажі рюкзаків з кожним роком збільшувалися в рази, і вже в 1956 році родина Келти повністю переключилася на їх виробництво, продавши свою столярну майстерню. Пізніше продажі, асортимент і репутація рюкзаків Kelty тільки росли. Цьому сприяли і туристичний бум 1960-х, і участь компанії в крутих проектах. У 1963-му їх рюкзаки використовувала команда Джима Уіттакера під час першого сходження американської команди на Еверест по раніше не пройденого західному ребру. У 1966-му з рюкзаками Kelty відправляється в Антарктиду експедиція Національного географічного товариства, а в 1975-му з ними вперше піднімається на вершину К2 американська команда. Не дивно, що марка Kelty придбала культовий статус для спільноти туристів і альпіністів США. Почасти тому компанія до цих пір випускає рамні моделі рюкзаків «як з 1960-х».
Повністю сімейним бізнес Kelty залишався порівняно недовго. Уже в 1971 році Дік продав свою справу великій компанії, але ще 6 років пропрацював в якості керуючого. Великі ресурси дозволили помітно розширити асортимент. Тепер, крім рюкзаків, під маркою Kelty почали випускати туристичні килимки, спальники, пончо і навіть мембранний одяг. Нове керівництво виявилося досить далекоглядним і не пустило бренд під укіс. Багато відомих в професійному середовищі США розробники спорядження встигли попрацювати над екіпіровкою Kelty в 1970-1980-е, привносячи в неї свіжі ідеї. Це дозволило марці утримувати свої високі позиції на американському ринку спорядження для активного відпочинку. А робити це дуже складно, тому що конкуренція там позамежна. Минулі заслуги не грають визначальної ролі, вибір в магазинах просто величезний, і outdoor-компаніям потрібно докладати чимало зусиль, щоб не загубитися серед конкурентів.
І такий ризик в історії Kelty був. На рубежі 1990-2000-х вони не включилися в гонку ультралайт-спорядження, продовжуючи створювати надійне класичне туристичне спорядження, яке, однак, швидко морально застарівало на тлі просунутих конкурентів. Можливо, в Kelty вирішили не наздоганяти потяг, а замість цього зайняти незвичайну цікаву нішу. Мова про кемпінг спорядженні нової хвилі. Традиційний підхід до відпочинку в кемпінгу передбачає відтворення домашнього комфорту на природі: величезні намети, пишні широкі спальники, розкладачки, великі газові плити і неодмінно автомобіль, щоб перевозити все це.
У Kelty ж стверджують, що кемпінг не повинен обмежуватися наметовим табором навколо машини. Що набагато цікавіше піти туди, куди не може доїхати транспорт, і весело провести час з друзями в природній локації. Що кемпінг - це, перш за все, доступний кожному спосіб відволіктися від повсякденної міської рутини через активний відпочинок та спілкування з природою. На такий підхід добре ліг формат простих походів вихідного дня, які не потребують великого досвіду і гарної фізичної підготовки. Короткі піші та веломаршрути, сплави на SUP-бордах і каяках з подальшою тривалою стоянкою в красивому місці, де можна посидіти біля багаття, приготувати незвичне блюдо і пограти з друзями в настільні ігри або м'яч.
Тому сьогодні Kelty стали одними з головних популяризаторів походів вихідного дня в США. У своєму блозі колектив компанії дає поради з організації табору, підбору спорядження, відпочинку з дітьми і вихованцями, а також ділиться ідеями про те, де і як можна провести офіційні свята на лоні природи.
Сьогодні більшість моделей Kelty проводиться з сучасного синтетичного матеріалу - міцного і надійного поліестеру. Для спальних мішків та іншого габаритного спорядження передбачений вільний верхній корпус. Кишені зверху застібаються за допомогою блискавки. Моделі зазвичай легко трансформуються в більш компактний варіант рюкзака. Спорядження Kelty широко відомо по всьому світу, його можна зустріти в асортименті найбільших онлайн-магазинів екіпіровки для туризму в США. Kelty залишається і донині однією з небагатьох компаній, яка спеціалізується на продажу рюкзаків з алюмінієвим каркасом для використання в походах. Крім того, прекрасно зарекомендували себе і спальні мішки Kelty. Вони виготовляються як з синтетичними, так і натуральними наповнювачами (гусячий пух).